قدمت اهرام مصر به چند سال قبل برمی گردد؟ آیا آتلانتیس وجود داشته و اکنون در کجا قرار دارد؟ به راستی چه زمانی به این سوالات پاسخ داده خواهد شد؟
 

در دنیای امروز ما آثار زیادی از دوران باستان باقی مانده است. بعضی از این سازه های باقی مانده تاریخی دارای تاریخچه واضح و مشخص هستند اما تعدادی از آنها با اسرار و رازهای زیادی ترکیب شده اند. در این مطلب شما را با تعدادی از این اسرار آشنا خواهیم کرد.

مجسمه ابوالهول و اهرام مصر
مجموعه اهرام مصر و مجسمه ابوالهول بدون شک یکی از پر رمز و رازترین مکان ها در این جهان است. یکی از اسراری که در مورد این مکان وجود دارد قدمت آن است. در مورد این مسئله نظریات بسیار متفاوتی مطرح شده است. بعضی از باستان شناسان قدمتی در حدود 4500 سال را برای این مجموعه پیش بینی می کنند و در عین حال تعدادی از کارشناسان با محاسبه وضعیت آب و هوایی آن زمان و بسیاری دیگری از عوامل قدمتی در حدود 10 هزار سال را برای این مجموعه در نظر گرفته اند. واقعا این سنگهای بزرگ چگونه به این مکان حمل شده است؟ در آن زمان علوم تا چه حد در مصر باستان پیشرفت کرده بوده است؟ واقعا چه کسانی و در چه زمانی این مجموعه را ساخته اند؟



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

به گزارش شیعه رهبران شیعه به نقل از ايسنا، با وجود درخواست وزارت دفاع آمریکا، کشیش جنجال‌ آفرين فلوریدایی که پيش از اين نيز مرتکب اقدام موهن قرآن سوزي شده بود، بار ديگر عمل ننگين خود را تکرار کرد. “تری جونز”، کشیش آمریکایی، پیش از آن که یک جلد قرآن و آنچه را که گفت تصویری از حضرت محمد (ص) است، بسوزاند، بیانیه‌ای خواند و بهانه خود را از اين اقدام اعلام کرد.

 

تصاویر این قرآن‌سوزی به صورت زنده از شبکه اینترنت پخش می‌شد. پیش از این، وزارت دفاع آمریکا از جونز خواسته بود که با در نظر داشتن عواقب این اقدام، از تصمیمش برای سوزاندن قرآن صرفنظر کند. مقامات پنتاگون گفته بودند که امیدوارند کشیش جونز پیش از عملی کردن این تصمیم خود، امنیت سربازان آمریکایی را که در خارج از این کشور خدمت می‌کنند، در نظر بگیرد.

این اقدام جونز بازتاب چندانی در رسانه‌های آمریکا نداشته و واکنش‌های اندکی به آن نشان داده شده است. به گزارش بي.بي.سي، در ماه مارس سال گذشته، برنامه‌ریزی تری جونز برای اقدامی مشابه، زمینه‌ساز اعتراضاتی گسترده در افغانستان شد. در آن زمان، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، آنچه را “اقدامی از روی تعصب و عدم‌تحمل” خواند، محکوم کرد.

تری جونز تهدید کرده بود که در سالگرد حوادث ۱۱ سپتامبر در سال گذشته نیز دست به اقدام مشابهی خواهد زد، ولی بعدا از این تصمیم خود صرفنظر کرد.


 




تاریخ: دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

بی بی سی: «تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی در تهران که با بودجه های دولتی برپا شده بودند نشان از آن داشت که تلاشی سازماندهی شده از بالا برای تهییج و ترغیب ایمانداران و باب کردن رویه ای تازه صورت گرفته است.»

سایت شبکه دولتی بی بی سی روز پنجشنبه 7 اردیبهشت (26 آوریل) در یادداشتی با عنوان “فاطمیه؛ اوج‌گیری یک سوگواری مذهبی” به قلم “سیاوش اردلان” همکار سابق رادیو فردا و مجری برنامه ” نوبت شما” در شبکه بی بی سی، ضمن اشاره به اهتمام بیشتر مردم برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن برنامه های سالروز شهادت جان گداز حضرت فاطمه زهرا( سلام الله علیها) تلاش کرد در تحلیلی غیر واقع‌بینانه و شیطنت آمیز برگزاری چنین مراسم هایی را برنامه های دولتی برای “مشروعیت بخشیدن به حکومت” و “سرگرمی‌ای برای تخلیه هیجانات مردم” بخواند.
بی بی سی در این باره آورده است : «مراسم عزاداری‌های حضرت فاطمه[سلام الله علیها]، دختر پیامبر اسلام که به ایام فاطمیه مشهور است، با این احساس در ایران تمام شد که حجم و غلظت سوگواری‌ها اندکی از سال‌های گذشته بیشتر شده است.تبلیغات رسمی و گزارش‌های منابع خبری در داخل ایران حکایت از آن دارد که روند گسترش این مراسم در سال‌های گذشته، امسال به اوج رسیده است.»

این سایت در ادامه می‌نویسد: «تابلوها و بیلبورد تبلیغاتی در تهران که با بودجه های دولتی برپا شده بودند نشان از آن داشت که تلاشی سازماندهی شده از بالا برای تهییج و ترغیب ایمان داران و باب کردن رویه ای تازه صورت گرفته است.رویه ای که به کمک حمایت‌ها و امکانات حکومتی شاهد کشیده شدن بعضی مراسم حاشیه ای مختص به خرده فرهنگ‌های خاص مثل “تشییع جنازه نمادین فاطمه”،‌”پیاده روی فاطمی”،‌”بدرقه فاطمی”…. به جریان اصلی عزاداری‌ها بود.روشن نیست چنین روندی دقیقاً با چه مقدار اقبال در بین توده های مردم مواجه بود.»

بی بی سی اضافه کرد: «این مراسم در این مقیاس گسترده عمدتاً در تهران و قم با حضور طبقات سنتی و متوسط شهری برگزار شد، اما در دیگر شهرها مثل مشهد و تبریز و اردبیل و چند شهر دیگر با مراسم تشییع شهدای گمنام پیوند خورد که هم کاربرد سیاسی پیدا کرد هم تعداد بیشتری از مردم را به خیابان‌ها کشاند.»

بی بی سی که همراه در برنامه های خود ترویج فرهنگ منحط غرب، عرفان‌های نوظهور، همجنس گرایی و… را در دستور کار خود دارد در ادامه با ابراز نگرانی از گسترش فرهنگ عزاداری به ویژه در ایام شهادت جا نسوز دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در بین مردم ولایتمدار ایران اسلامی در ادامه آورده است: «سوگواری ایام فاطمیه هنوز خیلی مانده تا از لحاظ فراگیری در بین اقشار مختلف جامعه به پای مراسم دیرینه و جا افتاده ای مثل محرم برسد اما در اول راه است. حضور 5 شب متمادی رهبر ایران و دیگر مقامات بلندپایه در مراسم عزاداری‌های فاطمی و “شام غریبان شهادت حضرت زهرا [سلام الله علیه]” حکایت از آن دارد که حکومت در صدد تثبیت و توسعه هر چه بیشتر فرهنگ عزاداری به بهانه های مختلف در جامعه ایران است.»



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 

گروهک کومله که سه دهه است در اقلیم کردستان حضور دارد، این منطقه را به پناهگاه تروریستی خود تبدیل کرده و بارها و بارها، از این منطقه، به مردم کردستان ایران حمله کرده و چندین اقدام تروریستی را نیز انجام داده اند.

، طبق خبری که شب گذشته از شمال کردستان عراق دریافت شد، گروهک تروریستی و جنایتکار کومله، پس از سه دهه فعالیت تروریستی در شمال عراق، بالاخره از سوی مامورین حکومت اقلیم کردستان عراق موسوم به “آسایش گشتی”، خلع سلاح شدند و به زباله دان تاریخ پیوستند.

غروب پنچشنبه بیست و چهارم شهریورماه، تمامی پیشمرگان، کادرها، اعضای کمیته مرکزی و سرکرده گروهک موسوم به “کومله زحمتکشان کردستان”، از سوی مامورین حکومت اقلیم کردستان عراق به طور کامل خلع سلاح شدند.

طبق خبر رسیده از شمال عراق، بعد از کش و قوس های فراوان، جنگ های داخلی این گروهک با یکدیگر و همچنین عدم پایبندی به توافق نامه این گروهک با حکومت اقلیم کردستان در خصوص اینکه این گروهک حق ندارند تیم های تروریستی را روانه ایران کند، نیروهای موسوم به “آسایش حکومت اقلیم کردستان” در سلیمانیه عراق دفاتر، مقرات، پایگاهها و اردوگاه مرکزی و اصلی گروهک کومله “بانه گه وره” را به کنترل خود در آورده و به منظور جلوگیری از اقدامات تلافی جویانه این گروهک و همچنین مقاومت آنها، تمامی سلاح های سبک و سنگین این گروهک را ضبط و توقیف کرده اند.
سایتهای خبری و پایگاههای خبری و رسمی اقلیم کردستان عراق، “روژهه لات تایمز”، “روژنامه”، “بیان” و… به طور ویژه و با عنوان خبر فوری، خلع سلاح گروهک کومله را به طور گسترده تحت پوشش خبری خود قرار دادند.


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

وزارت اطلاعات طی اطلاعیه‌ای از بازدداشت اعضای شبکه‌ بزرگ تروریستی رژیم صهیونیستی و کشف ستاد منطقه‌ای صهیونیست‌ها در یکی از کشورهای منطقه و عوامل فعال در آن ستاد خبر داد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، با  الطاف الهی و توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و با جانفشانی و پیگیری های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان عج، یکی از شبکه‌های بزرگ ترور و خرابکاری رژیم اشغالگر قدس و تعدادی از هسته‌های حفاظت شده عملیاتی آنها شناسایی شده و گروه‌های از تروریست‌های جنایت پیشه و مزدوران همکاری کننده با آنها بازداشت شدند.

این اطلاعیه می‌افزاید: سلسله عملیاتی که در چند استان مرزی و مرکزی کشور انجام شده و به بازداشت تروریست های وابسته به رژیم منفور صهیونیستی منتهی شد، به دنبال ما‌ه‌ها اقدامات اطلاعاتی عملیاتی پیچیده‌ و متهورانه‌ صورت گرفت که خون پاک مصطفای ملت ایران (شهید مصطفی احمدی روشن) انگیزه‌ای دو چندان به مجاهدان خاموش و برکتی مضاعف به اقدامات و پیگیری‌های آنها در مسیر شناسایی شیاطین و حتی کشف ستاد منطقه‌ای صهیونیست‌ها در یکی از کشورهای منطقه و عوامل فعال در آن ستاد انجامید.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: تعدادی از هسته‌های عملیاتی بازداشت شده، در حالی که آماده انجام عملیات تروریستی بودند، مورد ضربه‌ رعد آسای سربازان بی نام و نشان ایران و اسلام قرار گرفته و از ماموریت‌های تروریستی آنها پیشگیری به عمل آمد. از بازداشت شدگان، مقادیر قابل توجهی بمب‌های سنگین آماده انفجار، انواع مسلسل و سلاح‌های کمری و صدا خفه کن، تجهیزات نظامی، مخابراتی، و دیگر ابزار آلات تروریستی کشف و ضبط گردیده است.

در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: ضرورت رعایت ملاحظات امنیتی و محدود سازی امکان عملیات ایذایی احتمالی از جانب دشمن صهیونیستی ایجاب می‌کند که اطلاعات بیشتر پیرامون تعداد تروریست‌های دستگیر شده، ماموریت‌های آنها، وسائل و ابزار مکشوفه، پایگاه منطقه‌ای شناسایی شده و حامیان رژیم صهیونیستی در انجام اقدامات جنایتکارانه و رذیلانه تروریستی را به زمان مناسبی در آینده موکول کند.




تاریخ: دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 

عکسی دیده نشده از رهبری در حال کار در معدن
 
 
سایت رهبران شیعه

 



تاریخ: دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
طاعون یکی از مهلک ترین بیماری هایی است که بشر تاکنون با آن رو به رو بوده است. در طول تاریخ چندین مورد بزرگ از شایع شدن این بیماری اتفاق افتاده است که مرگ انسان های زیادی منجر شده است.


 

بیماری طاعون که به "مرگ سیاه" نیز شهرت دارد یک نوع بیماری واگیردار باسیلی است که عامل انتقال آن نوعی کک است که با گزش آن افراد به بیماری دچار می شوند. موش یکی از اصلی ترین عوامل انتقال این کک به درون جوامع انسانی است. در طول تاریخ موارد بسیار زیادی از شیوع طاعون مشاهده شده است که بر اثر آن انسانهای زیادی جان باختند. در این مطلب شما را با تعدادی از معروفترین این شیوع ها آشنا می کنیم.

طاعون و شورش در مسکو
در اواخر سال 1770 میلادی اولین نشانه ها از بروز بیماری طاعون در کشور روسیه و در شهر مسکو نمایان شد. در بهار 1771 شیوع بیماری آغاز شد. مقامات مسئول در آن زمان به قرنطینه افراد بیمار و همچنین بستن بسیاری از بازارها و حمام های عمومی مبادرت کردند. این اقدام باعث ضربه خوردن شدید اقتصادی اهالی مسکو شد که به همراه یک کمبود مواد غذایی مشکلات مردم را تکمیل کرد. این مشکلات در 17 سپتامبر باعث تجمعی 1000 نفره در شهر در اعتراض به وضعیت موجود اعتراض کردند که توسط ارتش متفرق شدند. پس از مدتی نمایندگان اعزامی دولت به منطقه با سفر به شهر و ایجاد تغییراتی به بهبود وضعیت شهر کمک کردند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
شبکه النيل از موافقت آمريکا با غني سازي پنج درصدي اورانيوم در ايران خبر داد.


 

به نقل از شبکه تلويزيوني النيل ؛ مسئولان آمريکايي اعلام کردند که واشنگتن آمادگي دارد که ايران به غني سازي اورانيوم در سطح پنج درصد ادامه دهد.

اين اقدام در صورتی صورت خواهد گرفت که تهران با بازرسی‌های نامحدود آژانس از تأسیسات هسته‌ای و ارائه ضمانت‌های قوی درباره عدم تلاش ایران برای تولید سلاح اتمی موافقت کند.

از سوي ديگر علي اصغر سلطانيه در مصاحبه اي اعلام كرد : دور جديد مذاکرات هسته اي با آژانس بين المللي انرژي اتمي پس از گذشت دو ماه در روزهاي سيزدهم و چهاردهم مي در وين از سر گرفته مي شود.

در همين حال علي اصغر سلطانيه نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام کرد تصميم کشورش نشان مي دهد که فعاليتهاي هسته اي تهران مسالمت آميز است و ادعاها برضد ايران واقعيت ندارد




تاریخ: شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

آيا مى توان نگرش فمينيستى را منطبق با ديدگاه اسلام و در يك راستا دانست؟
بى گمان ستم به زنان، يكى از سياه ترين منظره هاى تمدن بشرى است، چه آن زمان كه در قديم، انسان بودن زن فراموش شده بود و چه امروز كه زن بودن او به نام «آزادى» و «تساوى حقوق» او با مرد و در واقع، موقعيت طبيعى و فطرى و استعدادهاى ويژه زن و رسالت او به فراموشى سپرده شده است.

بى گمان ستم به زنان، يكى از سياه ترين منظره هاى تمدن بشرى است، چه آن زمان كه در قديم، انسان بودن زن فراموش شده بود و چه امروز كه زن بودن او به نام «آزادى» و «تساوى حقوق» او با مرد و در واقع، موقعيت طبيعى و فطرى و استعدادهاى ويژه زن و رسالت او به فراموشى سپرده شده است. از اين رو، هرگونه تلاش در بهبود اين روند، موجه و معقول مى نمايد. اما اين اصلاحات بايد بر مبناى صحيح و استوار صورت گيرد و اين همان نهضت سفيد اسلامى زن است، نه نهضت سياه و تيره اروپايى غرب (فمينيسم). بايد براى احياى مقام انسانى زن و حقوق وى به پاخاست، اما مبناى اين نهضت آموزه هاى عالى اسلامى باشد و نه آموزه هاى انحرافى بر اساس هوا و هوس و دست دراز كردن به طرف دنياى غرب.(1)
نحوه حمايت و دفاع از حقوق زن در نگرش اسلامى و جنبش فمينيستى غربى در انگيزه ها، مبانى نظرى و آموزه ها تفاوت جدى دارد و به همين دليل، نهضتى كه در اروپا براى احقاق حقوق پايمال شده زن صورت گرفت، و يك سلسله بدبختى ها را از زن گرفت، خود منشأ بسيارى از ستم ها، بيچارگى ها و بدبختى هاى ديگر زنان شد.
در نتيجه عليرغم حمايت جدى و غيرقابل انكار اسلام از شخصيت و جايگاه حقوقى و اجتماعى زنان، تعارض ديدگاه هاى اسلام و فمينيسم روشن است و به همين دليل اصطلاح «فمينيسم اسلامى» از اساس نادرست است.
اما توضيح تفاوت ها و تعارض ها:
الف. به لحاظ انگيزه ها: زن در اروپا تا قبل از قرن بيستم از نظر قانون و در مقام عمل فاقد حقوق انسانى بود، ناقص الخلقه بودن زن پيش از مشرق زمين، در ميان مردم غرب مطرح بوده است. از زبان مذهب و كليسا گفته اند: «زن بايد از اينكه زن است، شرمسار باشد». «زن موجودى است با گيسوان بلند و عقل كوتاه». «زن آخرين موجود وحشى اى است كه مرد او را اهلى كرده است» و يا «زن برزخ ميان حيوان و انسان است». در قرون وسطا، زن را انسان كامل و تمام عيار نشناخته، و در نتيجه زن مجبور بوده تحت سرپرستى مرد زندگى كند، چه اينكه شايسته زندگى مستقل و آزاد نبود.(2)
با آنكه در اروپا از قرن هفدهم به بعد زمزمه هايى به نام «حقوق بشر» آغاز شد، و اعلاميه هاى گوناگونى از جمله اعلاميه 1688 انگلستان، 1776 آمريكا و 1789 فرانسه صادر شد، اما چون زن را فاقد هويت انسانى و يا حداقل جنس پست تر مى دانستند، مقصود از بشر تنها مردان بود. تنها براى اولين بار در قرن بيستم، مسئله «حقوق زن» در برابر مرد مطرح شد و دول اروپايى و آمريكايى تسليم اين امر شدند.(3) اما اسلام بزرگ ترين خدمت ها را به جنس زن انجام داد؛ نه تنها در سلب اختيار دارى مطلق پدران نسبت به دختران، بلكه اعطاى حريت، شخصيت و استقلال فكر به او خدمت كرد.(4)
از نظر اسلام هرگز در اين مسئله ترديدى وجود ندارد كه زن و مرد هم در اصل شرافت و هويت انسانى و هم در برخوردارى از حقوق انسانى برابرند. نه اسلام دين مردان است و نه زن در نگرش اسلامى انسان ناقص است. ريشه تفاوت هاى حقوقى زن و مرد در اسلام توجه به ساختار وجودى هر يك از زن و مرد و هدف آفرينش است، نه نتيجه



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
اين جوان 22 ساله با معرفي خود به عنوان فردي معلوم‌الحال با جلب توجه كاربران، تقاضاي خريد شارژ و ارسال آن به آي دي مي‌كرده و ضمن دريافت شارژ و اعلام يك شماره تلفن صوري كاربران را فريب داده بود.
 
 
 
 خبرگزاری ایسنا: رييس پليس فتاي گيلان از شناسايي و دستگيري فردي كه پس از ساخت ايميل‌هاي جعلي با هويت و تصوير شهروندان، اقدام به فريب كاربران اينترنتي كرده بود، خبرداد.

سرهنگ ايرج محمدخاني  با اعلام اين خبر گفت: درپي ارجاع يك فقره پرونده از دادسراي رشت به دادخواهي زني با هويت معلوم به پليس فتا، مبني بر اينكه فردي ناشناس پس از جعل هويت و تصويرش و نسبت دادن مطالب ناروا و غيراخلاقي در اينترنت به وي، به كاربران اينترنتي درخواست دوستي مي‌داد، موضوع به صورت ويژه در دستوركار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات گيلان افزود: با تحقيقات از شاكي و پي‌جويي‌هاي پليسي، متهم كه سعي داشت هويت واقعي خود را در فضاي مجازي مخفي نگه دارد و به اعمال مجرمانه خود در اينترنت ادامه دهد، توسط كارشناسان اين پليس شناسايي شد.

محمدخاني با بيان اينكه كارشناسان پليس فتا هويت اين متهم را احراز كرده و آدرس محل سكونت وي را به‌دست آوردند، گفت: متهم با دستور قضايي در يكي از محلات رشت دستگير و به پليس فتا منتقل شد.

وي هويت متهم را 22 ساله و دانشجو معرفي كرد و گفت: وي ابتدا منكر همه اتهامات وارده شده اما با شواهد و قرائن موجود، همچنين بررسي محتويات رايانه شخصي وي كه در بازرسي از منزلش كشف و ضبط شده بود، به ناچار لب به سخن گشود و به بزه انتسابي اعتراف كرد.

محمدخاني با بيان اينكه متهم از دو سال پيش با سرقت هويت و عكس شهروندان از فيسبوك و ساخت ايميل جعلي با هويت و تصوير آنان از طريق تالارهاي گفت‌وگو و چت با كاربران اينترنتي ارتباط برقرار كرده بود، خاطرنشان كرد: اين جوان 22 ساله با معرفي خود به عنوان فردي معلوم‌الحال با جلب توجه كاربران، براي استمرار دوستي‌هاي نامتعارف مجازي، تقاضاي خريد شارژ و ارسال آن به آي دي مي‌كرده و ضمن دريافت شارژ و اعلام يك شماره تلفن صوري كاربران را فريب داده و بدين ترتيب مبلغي بالغ بر چهارميليون ريال شارژ از تعداد 200 كاربراينترنتي، به صورت نامشروع تحصيل كرده بود.

رييس پليس فتاي استان گيلان با اشاره به اينكه اعتماد كاذب به وب‌سايت‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي خارجي به‌ويژه فيسبوك، حريم خصوصي و خانوادگي برخي از كاربران ناآگاه را به مخاطره مي‌اندازد، اظهاركرد: كاربران اينترنت توصيه‌ها و نكات ايمني را پيرامون حريم خصوصي و شخصي و تنظيمات محرمانه اطلاعات طبقه‌بندي شده رعايت كرده و توجه داشته باشند كه دوستي‌هاي نامناسب اينترنتي يكي از آسيب‌ها و تهديدهاي شايع پيرامون حريم شخصي و كيان خانوادگي است و احتمالا ارتباطي از پيش برنامه‌ريزي شده براي بهره‌برداري‌هاي خاص باشد.

وي از كاربران اينترنت خواست: اگر وارد محيط چت شدند نسبت به عواقب و سوءاستفاد‌ه‌هاي احتمالي دوستي‌هاي اينترنتي هوشيار بوده و به دوستي‌هاي اينترنتي كه سرانجام تلخي دارد، اطمينان نكنند



تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 292
بازدید ماه : 343
بازدید کل : 197644
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1