پنداشتی آدم شده ای آل خلیفه!؟
شیطان مجسّم شده ای آل خلیفه!

محصول دَمِ غرب تویی بادکنک شاه!
آمیز قشمشم شده ای، آل خلیفه!

از عقل، نحیف آمده ای لیک چه فربه-
از گردن و اِشکَم شده ای، آل خلیفه!

هربار که شیطان به سواری شده مایل
در محضر او خم شده ای، آل خلیفه!

یابو صفتی، شاخ و دمی هم که درآری
حیوان مسلّم شده ای ، آل خلیفه!

روزانه به وحشی گری بُلعجب خویش
چندیست که ملزم شده ای، آل خلیفه!

بحرین، دو دریاست یکی اشک و دگر خون
خونریز دمادم شده ای ، آل خلیفه!

«مَن یُفسِد و یَسفِک» که ملَک گفت تو بودی
خجلت ده آدم شده ای، آل خلیفه!

تو غرّه به سفّاکی و عالم همه داند
بدبخت دو عالم شده ای، آل خلیفه!

این است رکورد تو که از اسفل سافل
صد مرتبه  هم  کم شده ای،آل خلیفه!

ای شوم تر از نحر کن ِ ناقه ی صالح
چون زاده ی مُلجم شده ای، آل خلیفه!

هتّاک به قرآنی  و ویرانگر مسجد
کافر صفت از دم شده ای، آل خلیفه!

هیهات حسینی به لب خلق و تو غافل-
از شور محرّم شده ای، آل خلیفه!

وقت است ببینیم که با آل سعودت
واصل به جهنّم شده ای، آل خلیفه!



شاعر: سعید سلیمانپور




تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
بر اساس گزارشی که اخیرا سازمان جاسوسی ایالات متحده آمریکا (سازمان سیا (C.I.A) منتشر کرده است تعداد فرزندان در یک خانواده ایرانی، کمتر از تعداد فرزندان در یک خانواده صهیونیست ساکن سرزمین های اشغالی است.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، به نقل از روزنامه دیلی میل(May15)؛ بر اساس گزارشی که اخیرا سازمان جاسوسی آمریکا (سازمان سیا C.I.A )منتشر کرده است تعداد فرزندان در یک خانواده ایرانی، کمتر از تعداد فرزندان در یک خانواده اسرائیلی است.
بر اساس این گزارش این رقم حتی کمتر از خانواده های انگلیسی، آمریکایی، فرانسوی است.
سازمان جاسوسی آمریکا با اعلام این خبر می افزاید: «زنان ایرانی با دارا بودن 1.87 فرزند در مکان 144 ام جدول جهانی قرار می گیرند.»
این در حالی است که حتی اسرائیل با رتبه 75،آفریقای جنوبی 97، برزیل 106، ترکیه 110، فرانسه 118 ، آمریکا 122، انگلیس 137 در مکان های بالاتر از ایران قرار می گیرند.
سی آی ای با مقایسه نرخ کل زاد و ولد در کشور های مختلف گزارشی را منتشر کرده است که پتانسیل برای تغییر جمعیت در کشورها را نشان می دهد و این آمار برای متوسط تعداد کودکان که به ازای هر زن به دنیا آمده است، خواهد بود.
گفتنی است نرخ باروری کل ( TFR )اندازه گیری سطح باروری مستقیم از میزان تولد خام است که به زاد و ولد در هر زن اشاره دارد و نرخ دو کودک در هر زن در نظر گرفته شده است. نرخ بالای دو فرزند نشان می دهد جمعیت رو به رشد و متوسط سن رو به کاهش است .
از حوالی دهه چهل شمسی نظام شاهنشاهی با همکاری موسسات مهندسی اجتماعی غرب، شروع به پیاده کردن برنامه کنترل و تنظیم جمعیت در ایران کرد. امروزه واضح شده است که با نداشتن جمعیت کافی، رشد علم و اقتصاد در یک کشور با مانع جدی روبرو خواهد شد و باعث رشد مهاجرت بدان کشور شده و باعث التقاط فرهنگی و در نتیجه غلبه فرهنگ های رقیب بر آن کشور می شود.
این درحالی است که بوش با کنترل جمعیت آمریکا مبارزه کرد و جمعیت آمریکا در صد سال گذشته با تکثیر موالید و باز گذاشتن مهاجرت همفکران به امریکا، حدود یکصد میلیون نفر افزایش یافته است و این مطلب به عنوان یکی از مولفه های راهبردی قدرت در آنجا مطرح است. اسرائیل و قدرت های اروپایی نیز سیاست های جدی تشویق به زاد و ولد را در پیش گرفته اند و اسرائیل در این زمینه از همه پیشی گرفته است.




تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
در زمان جانشین داریوش یعنی خشایارشا که دیگر کلید دربار در اختیار اشرافیت یهود قرار می گیرد و در قضیه استر(جشن پوریم) هزاران ایرانی قتل عام می شوند.استر معشوقه خشایارشا بوده است که با همدستی مردخایِ یهودی، خشایارشا را تحریک می کند تا هامان وزیر ایرانی اش را و پسران او و به روایت تورات ۷۷۰۰۰ ایرانی دیگر را .قتل عام کند

به گزارش جهان به نقل از الف، در سال‌های اخیر موج جدیدی از باستانگرایی های شووینیستی در فضای مجازی و در تولیدات کتابهای تاریخی ما مشاهده می شود. حتی برخی دولتمردان نیز اخیرا تاکید زیادی بر تاریخ ایران باستان و به خصوص هخامنشیان دارند. این مساله را با عباس سلیمی نمین مدیر" دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران" در میان گذاشته ایم.

س: آقای سلیمی نمین! شما چگونه این گرایشهای اخیر را تفسیر می کنید؟
پرداختن به تاریخ ایران باستان نه تنها دارای ایراد نیست بلکه امری بسیار قابل تحسین است، چون هر ملتی باید هویت تاریخی خودش را دریابد و در نتیجه پرداختن به ریشه های تاریخی جوامع امری ضروری است و ما نباید احساس کنیم پرداختن به تاریخ ایران باستان امری خطا یا مخالفت با اسلام است. قبل از ورود اسلام به ایران، ما در فلات ایران یک تاریخ کهن داریم که قطعا آگاهی از این تاریخ می تواند رشد سیاسی ما را باعث شود.هر چه ما به تاریخ تجربیات و تاریخ اداره جامعه و تاریخ زیست متمدنانه مان بیشتر بپردازیم و هر چه بیشتر ما توانسته باشیم از این تاریخ برای حیات روزمره مان بهره بگیریم با قدرت بیشتری می توانیم جامعه مان را به سامان برسانیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

علت توهین به ائمه از نظر حضرت آیت الله مکارم

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از مهر، یکی از مراجع تقلید شیعیان ضمن محکوم کردن توهین به مقدسات مسلمانان و امام هادی(ع)، این اقدام را به دلیل ترس و عصبانیت دشمنان از پیشرفت اسلام عنوان کرد و گفت: این امور باعث می‌شود مردم به صورت گسترده تر مراسم امام هادی(ع) را برگزار کنند.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی را از نعمت‌های الهی دانسته و با تاکید بر اینکه باید قدر این نعمت‌ها را هم در زبان و هم در عمل بدانیم، اظهار داشت: شکر عملی این امور به استفاده صحیح از این نعمت‌ها است. باید به آن آبرو داد، اختلاف ایجاد نکنیم و به حل مشکلات مردم مخصوصاً جوانان بپردازیم، اینها شکر عملی از نعمت انقلاب اسلامی است.

دشمنان از بیداری اسلامی عصبانی هستند
وی در ادامه با طرح این سؤال که سرچشمه شیطنت‌ها و عداوت‌ها با اسلام و قرآن و پیشوایان اسلام کجاست؟ تصریح کرد: امروز بیداری اسلامی عملا به همه کشورهای اسلامی کشیده شده و دشمن از این موضوع بسیار عصبانی است. گاهی قرآن را آتش می زنند، گاه نامهای مقدس را کف کفش‌ها می‌نویسند، گاهی به پیامبر (صلی الله علیه و آله) و امام هادی (علیه السلام) اهانت های بسیار زشت می کنند و گاهی آن فرمانده دیوانه آمریکایی می‌گوید اسلام برای ما زیان بار است باید برویم با بمب اتم مکه و مدینه را نابود کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیا غیر از یک فرد دیوانه می تواند این حرف ها را بزند، بیان داشت: چقدر نادان، ناآگاه و بی خبر هستند کسانی که دست خود را در دست آمریکا گذاشته اند، در حالی که آمریکا در مورد سرمایه اصلی آنها یعنی مکه و مدینه این گونه صحبت می کند؛ شما در کشوری زندگی می کنید که فرمانده آمریکایی در مورد آن این گونه می گوید بازهم دست شما در دست آنها است؟

کشورهای اسلامی باید متحد شوند
وی با تاکید بر اینکه پیشرفت اسلام دشمنان را عصبانی کرده است، اظهار داشت: ما باید سعی کنیم اسلام با کارهای منطقی و حساب شده بیش از پیش پیشرفت کند و کشورهای اسلامی باید متحد شوند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: با پیشرفت اسلام منافع نامشروع آنها به خطر افتاده و آنها دیوانه وار دست به اقداماتی می‌زنند، آن خواننده این رسوایی را به بار می‌آورد، کشیش قرآن آتش می‌زند؛ شما تصور می‌کنید با این اقدامات مقام امام هادی(علیه السلام) کم می شود و یا نور قرآن خاموش می شود؟

وی در ادامه بیان داشت: این امور نه تنها از عظمت قرآن و امام هادی(علیه السلام) نمی‌کاهد بلکه سبب می‌شود که مردم به صورت گسترده تر مراسم امام هادی(علیه السلام) را برگزار کنند و کلمات حضرت بیشتر مطرح شود، امیدواریم خداوند شر دشمنان دیوانه را به خودشان برگرداند و مسلمانان را در امن و امان بدارد.

این مرجع تقلید شیعیان در ابتدای درس خارج خود با اشاره به روایاتی از امام هادی(علیه السلام) به تبیین اهمیت شکر نعمت های الهی پرداخته و با بیان اینکه شکر شامل شکر قلبی، لسانی و عملی است، اظهارداشت: اگر انسان شکر نعمت را بجا آورد، چیزی که عاید او می شود از خود نعمت بالاتر است و متاسفانه غالبا به این نکته کمتر توجه می شود.

وی با بیان اینکه مساله شکر در تعالیم اسلامی و آموزه های اهل بیت(علیه السلام) دامنه دار است، خداوند تبارک و تعالی شاکر علیم است و می داند به هر کس به چه میزان پاداش عطا کند، از آیات قرآن استفاده می شود که خداوند شکر در مقابل خدمات والدین را بسیار با ارزش قرار داده است.

آیت الله مکارم شیرازی با استناد به آیاتی از قرآن کریم، ایمان، حلم و معرفت را از جمله برکات شکر نعمت ذکر و تصریح کرد: همه باید توجه داشته باشیم اگر شکر نعمت های الهی را به جای می آوریم ثمره و نتیجه آن عاید حال خود ما می شود و خداوند تبارک و تعالی از شکرگذاری انسان بی نیاز است.




تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 این نسخه هزار و 500 ساله از انجیل برنابا احتمالاً مربوط به قرن پنجم یا ششم میلادی است و در قبرس – مدفن برنابای مقدس- کشف شده است. انتشار خبر کشف این نسخه از انجیل برنابا موجی از نگرانی را در کلیساهای مسیحی و به ویژه محافل صهیونیستی به وجود آورده است چرا که این نسخه از انجیل برنابا همه شک و تردیدها در باره اصلی بودن این انجیل را برطرف کرده که این موضوع، به معنای در دست بودن یک سند مهم در تأیید عقاید مسلمانان درباره تعالیم مسیحیت اصیل است.

 
 
 
 
 بر اساس اخبار منتشرشده از سوی رسانه های ترکیه، سرانجام کشف نسخه کهن انجیل برنابا که مؤید بسیاری از باورهای اسلامی است و وجود آن همواره از سوی کلیسا رد می شد؛ تأیید شده است.
 
 
 
 
 
مشرق: بر اساس اخبار منتشرشده از سوی رسانه های ترکیه، سرانجام کشف نسخه کهن انجیل برنابا که مؤید بسیاری از باورهای اسلامی است و وجود آن همواره از سوی کلیسا رد می شد؛ تأیید شده است.

بر اساس همین گزارش ها، این نسخه از انجیل برنابا در یک عملیات پلیسی، از یک باند قاچاق آثار باستانی در ترکیه کشف شده و از چند سال گذشته در اختیار دولت ترکیه قرار داشته است.

این نسخه هزار و 500 ساله از انجیل برنابا احتمالاً مربوط به قرن پنجم یا ششم میلادی است و در قبرس – مدفن برنابای مقدس- کشف شده است. انتشار خبر کشف این نسخه از انجیل برنابا موجی از نگرانی را در کلیساهای مسیحی و به ویژه محافل صهیونیستی به وجود آورده است چرا که این نسخه از انجیل برنابا همه شک و تردیدها در باره اصلی بودن این انجیل را برطرف کرده که این موضوع، به معنای در دست بودن یک سند مهم در تأیید عقاید مسلمانان درباره تعالیم مسیحیت اصیل است.

البته بر اساس گزارش هایی که مشرق دریافت کرده است این نسخه در حال حاضر در اختیار ارتش ترکیه است که همین امر با توجه به سیطره لابی های صهیونیستی بر ارتش و نظامیان این کشور، نگرانی ها را درباره سرنوشت این سند مهم تاریخی افزایش داده است.

از سوی دیگر اگر چه کشف این سند مهم تاریخی از طرف رسانه ها و منابع نزدیک دولت ترکیه اعلام شده و دیگر امکان کتمان آن موجود نیست اما برخی از گزارش های دیگر حاکی از این است که برخی مذاکرات برای معامله سیاسی این سند مهم توسط دولت ترکیه با طرف های غربی در جریان بوده و این امکان وجود دارد که در قبال برخی امتیازات سیاسی این سند در اختیار دولت های غربی و حتی رژیم صهیونیستی قرار گیرد.

برخی منابع که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کرده اند که دو سناریوی اصلی درباره این نسخه از انجیل برنابا ممکن است اجرا شود؛ سناریوی اول که کمتر محتمل به نظر می آید تکذیب اخبار اولیه از کشف این سند مهم تاریخی است که با توجه به انتشار گسترده این خبرها در رسانه ها عاقلانه به نظر نمی رسد و سناریوی دوم که بیشترین احتمال وقوع را دارد اجرای یک عملیات اطلاعاتی و امنیتی با مشارکت موساد و سازمان اطلاعات ترکیه "میت" است که بر اساس آن این نسخه از انجیل برنابا توسط نیروهای امنیتی از محل نگهداری آن دزدیده شده و مخفی خواهد شد.


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
خط بطلان مصر بر دروغ ضد ايراني منابع و رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي
 



تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

172 سال پيش در روز ششم مه سال 1840 ميلادي نخستين تمبر پست جهان در شهر لندن متولد شد. تا پيش از تاريخ ، براساس سنت گيرنده نامه با توجه به مسافتي كه نامه براي رسيدن به مقصد طي كرده است بهاي رساندن آن را مي پرداخت.

يك روز در سال 1837 ميلادي ، رولاند هيل 42 ساله، يك آموزگار پيشرو و آينده نگر زن جواني را مشاهده مي كند كه پس از رفتن نامه رسان به سختي مي گريد.

رولاند جوياي ماجرا مي شود.زن جوان مي گويد به دليل اين كه نمي توانست هزينه نامه اي كه شوهرش براي او فرستاده بود را پرداخت كند ، نامه رسان از دادن نامه خودداري كرده است.

رولاند مبتكر كه داراي آشناياني در دولت بود ، گزارشي را تهيه مي كند و آن را براي لرد ملبورن نخست وزير بريتانيا ارسال مي نمايد.

در اين گزارش تحت عنوان «اصلاح پست: اهميت و قابل اجرا بودن» او پيشنهاد مي كند هزينه ارسال نامه از پيش و به يك قيمت مشابه بدون توجه به مسافت در كشور پرداخت شود.

پرداخت با چسباندن يك تمبر و زدن يك مهر تضمين مي شد. اصلاح سيستم پست در اوت سال 1839 در پارلمان تصويب مي شود.

نخستين تمبر پست به قيمت يك پني اين امكان را مي داد تا نامه اي به وزن 14 گرم به هر نقطه از بريتانيا ارسال شود.

اين تمبر به «پني سياه» شهرت يافت زيرا در زمينه سياه آن تصوير 15 سالگي ملكه ويكتوريا نقش شده بود.

«پني سياه» به دليل سهولتي كه در ارسال نامه ها ايجاد كرد با استقبال فراواني رو به رو شد.

به اين ترتيب ، در روز ششم مه سال 1840 ميلادي به ابتكار يك آموزگار نخستين تمبر پست در شهر لندن متولد شد. تمبر پست در ارسال نامه ها تحولي را ايجاد كرد و موجب تسهيل ارسال نامه ها شد.

پس از بريتانيا به تدريج تمبر پست در ساير كشورهاي اروپا و جهان باب شده و دشواري ارسال نامه به امري عادي تبديل شد.




تاریخ: یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
   سندی تاریخی مربوط به بیش از یك قرن پیش نشان می دهد حتی پایه گذاران كشورهای عربی نیز از نام «خلیج فارس» در مكاتبات خود استفاده می كرده اند.
به نقل از کیهان؛ «شیخ مبارك الصباح» موسس و امیر اسبق كویت در نامه ای خطاب به «پرسی كاكس» سركنسول و نماینده عالی دولت انگلیس در خلیج فارس در مورخ 26 ذی القعده 1331 هجری قمری (102 سال پیش) از اصطلاح «خلیج فارس» استفاده كرده است.
 
در این نامه كه در تاریخ 14 ژوئن 2006 در شماره 5358 روزنامه كویتی الوطن -روزنامه نزدیك به سرویس اطلاعاتی كویت- به چاپ رسیده، امیر كویت در سطر دوم نامه خویش كه تماما به زبان عربی نوشته شده، اقدام به درج نام «خلیج فارس» حتی بدون تعریب آن یعنی بدون استفاده از الف و لام، كرده است.
 


 

این مكاتبه ضمن اثبات اصالت و قدمت و تاریخی بودن نام خلیج فارس، حاكی از رواج و جاری بودن نام خلیج فارس با الفاظ و كلمات فارسی در بین كلیه اعراب حتی سران آنان و مكاتبات رسمی آنهاست




تاریخ: جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
تحليل دكتر حسن عباسي از سريال فرار از زندان/1:
اهميت اين سريال بر ارائه‌ي تمام قد "مُثُل افلاطون" است

 

اشاره: متن زير بخش اول سخنراني دكتر حسن عباسي پيرامون تحليلي بر سريال فرار از زندان (Prison break) مي‌باشد كه در فرهنگسراي ارسباران تحت عنوان سلسله بحث‌هايي پيرامون نقد و تحليل برفيلم‌ها و سريال‌هاي هاليوودي ايرادشده است.

به گزارش رجانيوز،اين سريال در چهار فصل و81 قسمت ساخته شده است. فصل 1 و 2 آن هر كدام 22 قسمت است. سري 3 آن 13 و سري 4 آن 24 قسمت است.

داستان این مجموعهٔ تلویزیونی در مورد فرار دو برادر به‌ نام‌هاي مايكل اسكوفيلد (Michael Scofield) و لينكلن (Lincoln) از زنداني است كه در شيكاگو وجود دارد. لينكلن به خاطر اتهام به قتل برادر معاون اول رئيس جمهور آمريكا كه يك زن است به اعدام محكوم شده است. مايكل اسكوفيلدكه يكي از معمارهاي ساخت زندان بوده و داراي مدرک مهندسی سازه است خود را با نقشه‌اي حساب شده به زنداني كه برادرش در آنجاست می‌اندازد تا با استفاده از نقشه‌ای بسیار حرفه‌ای كه از زندان شيكاگو تهيه و در پشت خود خالكوبي كرده است او را از زندان فراری دهد. از سوي ديگر همسر معاون رئيس جمهور به‌همراه شبكه امنيتي‌ موجود، صحنه سازي قتل را هدايت كرده‌اند تا بتوانند برادر معاون اول رئيس جمهور كه در واقع كشته نشده است را از ديد عموم كنار ببرند و اعلام كنند كه او كشته شده است تا بتوانند با اين صحنه سازي به اهداف خود برسند. در اين فيلم "فرار" موضوع اصلي درنظر گرفته شده است.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
 
با شنیدن نام دانشگاه هایی مثل "استندفورد" و "ام آی تی" چه چیزی در ذهن شما خطور می کند؟ مطمئن هستیم که بعد از خواندن این مطلب در مورد این دانشگاه ها بسیار متعجب خواهید شد.
 

 سنتهای عجیب و خرافی در جهان تنها به جوامع قدیمی و یا بدوی منحصر نمی شود. حتی در کشورهای صنعتی و در درون دانشگاه های این کشور به عنوان مراکز علمی و فرهنگی سنتها و مراسم عجیب برگزار می شود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از این رسوم عجیب در دانشگاه های کشور آمریکا آشنا کنیم.

دانشگاه ام آی تی و پرتاب پیانو به پایین



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 28
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 80
بازدید کل : 197381
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1