بعضی‌هاشان می‌گویند تست هم می‌دهم تا مطمئن شوید و بعضی‌هاشان هم اهل تست دادن نیستند. وقتی با آنها چت خصوصی را آغاز می‌کنی حرفی ندارند جز اینکه اول شارژ می‌خواهند. کارشان را وقتی آغاز می‌کنند که شارژ بگیرند...

وبگردي 20:30،یک شارژ 2 یا 5 هزار تومانی. این تمام دستاورد کاسبی جدید است برای روسپیان اینترنتی. کارشان شده از صبح تا شب پای اینترنت نشستن و دنبال مشتری گشتن. از هر راهی هم استفاده می‌کنند. مسنجر یاهو یا فیس‌بوک. برایشان فرقی ندارد کجا هستند. برایشان شارژهای تلفن همراه مهم است و مشتریان پر و پا قرص. جستجویی کوتاه در لابه‌لای شبکه‌های مجازی یا اتاق‌های مسنجر خیلی از آنها را نشان می‌دهد. بعضی‌هاشان واقعاً روسپی‌اند و بعضی‌هاشان هم به دنبال دزدی اینترنت.

شارژ 2 تومانی 10 دقیقه؛ تست هم نمی‌دهم!

راهش خیلی ساده است. آن‌ها با ساختن یک «آی دی» به دنیای چت وارد می‌شوند. نام و نشانی که می‌تواند هیچ بویی از واقعیت هم نبرده باشد. نام و نشانی مجازی در دنیایی مجازی. دنیایی آمارها نشان می‌دهد 70 درصد حاضران‌اش را جوانان تشکیل می‌دهند. 55 درصدشان بین 16 تا 25 و 45 درصد هم بالاتر از 25 سال. برای پیدا شدنشان تنها چند دقیقه حضور در اتاق‌های چت کافی است. با این جمله خود را معرفی می‌کنند. من ... هستم. ... ساله. شارژ می‌گیرم. وب (ارتباط تصویری) می‌دهم. وُیس (ارتباط صوتی) هم می‌دهم.

بعضی‌هاشان می‌گویند تست هم می‌دهم تا مطمئن شوید و بعضی‌هاشان هم اهل تست دادن نیستند. وقتی با آنها چت خصوصی را آغاز می‌کنی حرفی ندارند جز اینکه اول شارژ می‌خواهند. کارشان را وقتی آغاز می‌کنند که شارژ بگیرند. بساط چانه‌زنی اینجا هم برپاست. بعد از چانه‌زنی‌های معمول، رقم می‌شود 10 دقیقه وب، یک شارژ 2 هزار. نیم ساعت، یک شارژ 5 هزار تومانی. آن‌ها تن‌فروشی می‌کنند، بدن خود را به نمایش می‌گذارند، حرف می‌زنند و هر کاری که بخواهی می‌کنند تا در نهایت از دیدنشان خسته شوی. خسته که شدی می‌روند سراغ مشتری بعدی. روایت مکرری که در روز بارها صورت می‌گیرد. بگذریم از اینکه در این بین بعضی دزدهای اینترنتی هم هستند که از این ترفند استفاده می‌کنند تا فقط شارژ بگیرند و باز بگذریم از آن‌هایی که شارژ دادنشان دزدی است.
 

از دنیای مجازی تا دنیای واقعی

اغلب روسپیان اینترنتی، کارشان را فقط در دنیای مجازی سکه کرده‌اند. اما بعضی‌هاشان هم هستند که به صورت حضوری تن‌فروشی می‌کنند. مهسا یکی از آن‌هاست. او که بعد از گرفتن یک شارژ 5 هزار تومانی حاضر شد کارش را از پشت دوربین لپ‌تاپش آغاز کند می‌گوید شش ماهی می‌شود که وارد این عرصه شده. خودش اعتراف می‌کند که روزانه بین هشت تا ده نفر مشتری پیدا می‌کند. برای اینکه با آن‌ها ارتباط برقرار کند شارژ می‌گیرد. دو شماره ایرانسل دارد و یک شماره اعتباری همراه اول. با هر شارژی که می‌گیرد یکی از آنها را شارژ می‌کند. تنها 21 سال دارد. هرگز نمی‌گوید منزلش کجاست اما می‌گوید فرزند دوم خانواده است. خواهرش اما اصلاً از این قضیه خبر ندارد. بعد که نیم ساعتش تمام می‌شود در مقابل درخواست ملاقات حضوری می‌گوید



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 26 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
اگر می خواهید با قبرستانی که در آن به طور مرتب فیلم برداری صورت می گیرد و با قبرستانی که خانه کارمندان و کارگران آن در خود قبرستان واقع شده است آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.


 

مرگ پایان زندگی تمامی موجودات زنده است و گریزی از این واقعیت نیست. معمولا انسانها پس از مرگ به مکانی به نام "قبرستان " منتقل شده و در آنجا دفن می شوند. در شهرها و روستاهای جهان می توان یک یا چند قبرستان کوچک و یا بزرگ را که مختص دفن اهالی است پیدا کرد. در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با عجیب ترین قبرستانهای جهان آشنا کنیم.

قبرستان " La Recoleta "
این قبرستان در شهر بوینس آیرس پایتخت کشور آرژانتین مدفن بسیاری از سیاستمداران و شخصیتهای مشهور در این گورستان دفن هستند. این قبرستان شبیه به یک شهر طراحی شده و دارای خیابانها و گذرهای فرعی بسیار زیادی است. در این گورستان خانه هایی نیز ساخته شده است که توسط افرادی که در قبرستان کار می کنند مورد استفاده قرار می گیرد. این افراد به نظافت و نگاهداری از قبرستان و محیط اطراف پرداخته و در قبرستان نیز زندگی می کنند.

قبرستان قدیمی یهودیان در پراگ
این قبرستان یکی از قدیمی ترین قبرستانهای جهان است و از سال 1439 میلادی تا سال 1787 میلادی فعال بوده است. نحوه قرار گرفتن سنگ قبرها و همچنین فاصله بین آنها از جمله نکات جالب به کار رفته در این قبرستان است. این قبرستان از جمله معدود قبرستان های یهودیان در جمهوری چک است که در زمان اشغال این کشور توسط نازی ها سالم باقی مانده است.

قبرستان " Green-Wood "
این قبرستان در شهر نیویورک آمریکا امروزه به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است. چیزی در حدود 600 هزار نفر در این محل دفن شده اند و همچنین یادبود سربازان کشته شده در جنگ در این محل قرار دارد. بسیاری از افراد مشهور در شهر نیویورک که در نیمه دوم قرن 19 میلادی مثل پدر ، عمو و همسر اول "تئودور روزولت" ریس جمهور آمریکا و یا "ساموئل اف.بی مورس" مخترع امواج و اعلائم مورس که در این شهر زندگی می کردند در این گورستان به خاک سپرده شده اند.

قبرستان و پارک یادبود " Forest Lawn "
این پارک و قبرستان مورد نطر در منطقه هالیوود در شهر لس آنجلس آمریکا قرار دارد. نمای ورودی زیبای این محل و همچنین وجود مدفن بسیاری از مشاهیر سینمای آمریکا از جمله نکات جالب ترین نکات در مورد این قبرستان است. هر ساله سکانسهای زیادی از فیلم های هالیوودی در این محل با حضور مشهورترین بازیگران جهان ضبط می شوند که این اقدام باعث جذب تعداد زیادی توریست به این مکان می شود.

قبرستان " Merry " در رومانی
این قبرستان مدفن بسیاری از شعرا و روشن فکرانی رومانیایی است که در طول سال های متعدد و پس ازمرگ در این محل دفن شده اند. در بالای مدفن بسیاری از این افراد در این قبر ستان تصویری از آنها و جملاتی از این افراد بر روی یک بدنه چوبی حک شده است. استفاده از این بدنه های چوبی نمایی زیبا به قبرستان داده است




تاریخ: شنبه 26 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
دانشمندان و محققان در دانشگاه " UCLA " در کالیفرنیای آمریکا به نتایج جدیدی در زمینه مقابله با بیماری ایدز به وسیله سلولهای بنیادی رسیده اند.


 

سلول های بنیادی در چند سال اخیر توانسته اند کمک زیادی به درمان انواع ناتوانی ها و بیماری های بشری کنند. در این میان دانشمندان و محققان در دانشگاه " UCLA " در کالیفرنیای آمریکا به نتایج جدیدی در زمینه مقابله با بیماری ایدز به وسیله سلولهای بنیادی رسیده اند.

این دانشمندان موفق شده اند تا در محیط آزمایشگاهی با استفاده از علم مهندسی ژنتیک تغییراتی در سلولهای بنیادی ایجاد کرده و سلولهای مورد نظر را به " موجوداتی مهاجم " تبدیل کرده اند که در درون بدن موجود زنده سلولهای آلوده به ویروس ایدز را از بین می برند. در این تحقیقات و پس از تزریق سلولهای مورد نظر مشخص شده است که میزان سلولهای " T " که در بدن انسان با این ویروس مبارزه می کنند بیشتر شده و در عین حال تعداد سلولهای آلوده به ویروس ایدز در نمونه ها کاهش یافته است.

تا به امروز اکثر داروهایی که که در ارتباط با " HIV " به بازار عرضه شده است به دنبال کاهش دادن سرعت پخش بیماری در بدن بوده است اما درمان جدید به دنبال نابودی کامل این ویروس در بدن فرد مبتلا است. نتایج کامل تحقیقات این گروه به تاریخ 12 آوریل در مجله پزشکی " PLoS Pathogens " منتشر شده است




تاریخ: شنبه 26 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
وقتي پرده هاي فريب فرو مي ريزد ؛

 

شبكه انگليسي ساخته من و تو كه كمتر از دو سال است فعاليت خود را با سرمايه گذاري مستقيم دربار سلطنتي آغاز كرده و با تابلوي فريبنده شبكه اي به اصطلاح اجتماعي و فرهنگي پا به عرصه وجود گذاشت در جديدترين آگهي استخدام خود سه شرط اصلي را براي پذيرفته شدن در اين شبكه اعلام كرده است.

 


 

؛ رها اعتمادي كه فردي بهايي زاده و از خانواده نوكران و خدمتكاران دربار شاه مخلوع است در سال 2010 با همكاري رسمي دربار انگليس و چند نفر از عوامل ديگر شبكه من و تو را كه از همان ابتدا لقب خواهرخوانده بي بي سي فارسي را يدك مي كشيد راه اندازي كرد تا اين شبكه از همان ابتدا با تفكري بهايي - صهيونيستي و ضد ايراني پا به عرصه وجود بگذارد.

اعتمادي در جديدترين آگهي استخدام اين شبكه كه در وبلاگش منتشر كرده سه شرط اصلي را براي پذيرفته شدن به عنوان مجري در اين شبكه را اعتقاد راسخ به فرقه ضاله بهائيت ، مخالفت با جمهوري اسلامي ايران و آمادگي داشتن براي عريان شدن عنوان مي كند. رها اعتمادي از چند سال پيش با پشتيباني همه جانبه و البته غير علني عوامل بي بي سي گروهي به نام "جوانان بدون مرز" را براي ضديت با جمهوري اسلامي ايران راه اندازي كرد و تمامي عناصر همسو با فرقه ضاله بهائيت و ضد جمهوري اسلامي ايران را شناسايي و هسته اوليه من و تو را با آنها شكل داد.
البته پيش از اين هم نقل قول هاي بسياري در خصوص پشت پرده بهايي عوامل و مجريان اين شبكه مطرح بود كه اكنون با فرو افتادن پرده هاي فريب سند رسمي بهايي – صهيونيستي بودن اين شبكه به ظاهر فرهنگي – اجتماعي علني شد.
اگرچه كه دو شبكه سلطنتي بي بي سي فارسي و من و تو جدا از هم فعاليت مي كنند اما منبع تغذيه نيرو و مجريان آنها يكي است و عوامل اين دو شبكه در هم تنيده و پشتيبان استراتژيك اهداف ضد ايراني يكديگر هستند.
 

 

 




تاریخ: پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
 

 

نام یک دانش آموز دبیرستانی هندی با قد 62 سانتیمتر و 60 میلی متر امروز جمعه به عنوان کوتاهترین دختر جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.


 


 

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ جیوتی آمجه امروز در مراسمی که خانواده اش به مناسبت تولد هجده سالگی او در ناجپور واقع در پانصد و بیست کیلومتری شرق بمبئی در غرب هند برایش برگزار کرده بودند، عنوان کوچکترین دختر دنیا رابه خود اختصاص داد .

به گفته مقامات رسمی گینس ، آمجه 62 سانتیمتر و 60 میلیمتر قد دارد. قد او در 24 ساعت اخیر سه بار اندازه گیری شده است زیرا اندازه قد ممکن است در طول یک روز اندکی متغیر باشد.

 

worlds_smallest_girl_jyoti_amge (1)worlds_smallest_girl_jyoti_amge (4)

 

 این مسئول گینس افزود:  پزشکان در حضور ما سه بار قد وی را در حالت ایستاده و خوابیده اندازه گرفتند و ما رقم متوسط این سه مرحله را در نظر گرفتیم.

جیوتی آمجه جوان که لباس سنتی ساری به تن داشت گفت :  بسیار خوشحالم که این رکورد را بدست آورده ام.

به گفته پدر جیوتی ، دخترش که از نوعی بیماری استخوان رنج می برد و در حال حاضر قد وی به اندازه یک کودک چهار ماهه است ، آرزو دارد بازیگر سینما شود. بیماری وی یک بیماری ارثی مادرزادی است که در نتیجه اختلال در شکل گیری غضروفها بوجود می آید و به نوع خاصی از کوتولگی منجر می شود.

worlds_smallest_girl_jyoti_amgeworlds_smallest_girl_jyoti_amge (3)

به گفته مسئولان گینس فردی که قبل از جیوتی آمجه عنوان کوتاهترین زن جهان را به خود اختصاص داده بود بریجیت جوردن از اهالی ایالت ایلینویز بود که 69 سانتیمتر و 49 میلیمتر قد داشت




تاریخ: پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
دریاچه های مصنوعی عمدتا به وسیله انسان و در پشت سدها تشکیل می شوند. در این مطلب که در دو قسمت تهیه شده است قصد داریم تا شما را با بزرگترین دریاچه های مصنوعی جهان آشنا کنیم.


 

در یک تعریف کلی دریاچه ، به مکانی اطلاق می شود که به شیوه های مختلف آب در آن جمع شده است. در طول سالهای بسیار طولانی که از شروع حیات بر روی کره زمین می گذرد دریاچه به شکل های مختلفی به وجود آمده اند. برخورد شهاب سنگ ، زلزله ، رانش زمین و بسیاری دلایل طبیعی دیگر باعث ایجاد تشکیل دریاچه ها شده اند. اما نوع دیگری از دریاچه ها ، دریاچه های مصنوعی هستند که عمدتا به وسیله انسان و در پشت سدها تشکیل می شوند. در این مطلب که در دو قسمت تهیه شده است قصد داریم تا شما را با بزرگترین دریاچه های مصنوعی جهان آشنا کنیم.

Bratskoye
کشور روسیه به عنوان بزرگترین کشور جهان دارای تعداد زیادی دریاچه مصنوعی و طبیعی در اندازه های مختلف است. دریاچه " Bratskoye " در کشور روسیه که در نزدیکی شهر " Bratsk " در جنوب شرقی روسیه و در کنار رودخانه " Angara " ساخته شده است. کار ساخت این دریاچه که مساحت آن 5470 کیلومتر است از سال 1961 آغاز و تا سال 1967 به طول انجامیده است.

Nasser/Nubia
در مرز دو کشور مصر و سودان یک دریاچه مصنوعی وجود دارد که مصری ها آن را " ناصر " و سودانی ها آن را " Nubia " می خوانند. این دریاچه که مساحتی در حدود 5248 کیلومتر مربع دارد در فاصله سالهای 1958 تا 1971 میلادی ساخته شده است.

Rybinsk
این دریاچه مصنوعی که در سال 1935 میلادی در شمالی ترین نقطه رودخانه ولگا در روسیه ساخته شده و در سال 1947 میلادی پر شد در زمان خود بزرگترین دریاچه مصنوعی جهان و در حال حاضر هشتمین دریاچه مصنوعی بزرگ جهان با مساحتی در حدود 4580 کیلومتر است.

Caniapiscau
این دریاچه مصنوعی بزرگ به مساحت 4318 کیلومتر در ایالت کبک آمریکا نهمین دریاچه مصنوعی وسیع در جهان و همچنین دومین دریاچه مصنوعی بزرگ در کشور کانادا به حساب می آید. این دریاچه بزرگ در شمال رودخانه " Caniapiscau " تشکیل شده است و دارای دو سد و 43 کانال خاکی است.

Raul Leoni
این دریاچه مصنوعی در کشور ونزوئلا که در پشت سد " Guri " و بر روی رودخانه " Caroni " ساخته شده است با مساحتی در حدود 4250 کیلومتر مربع دهمین دریاچه بزرگ مصنوعی در جهان است. بسیاری این سد و دریاچه پشت آن را عامل اصلی تخریب بخش هایی از جنگل های این ناحیه می دانند./




تاریخ: پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
«جمهوری اسلامی میدان را برای هنرمندانی مثل 'مهران مدیری' باز گذاشته تا به اهداف خودش برسد. مهران مدیری با جمهوری اسلامی معامله کرده بود تا ما را به سخره بگیرد اما نتیجه اش را دید.»
به گزارش وبگردي 20:30"شهرام همایون" مدیر و مجری تلویزیون ماهواره ای "کانال یک" (ChannelOne) پنجشنبه ۱۷فروردین (Aprill.۰۵) بعد از گذشت حدود دو سال از انتشار غیررسمی طنز ویدئویی "بمب خنده" با موضوع هجو شبکه های ماهواره ای اپوزیسیون خارج نشین و تلویزیون های لس انجلسی که استقبال شدید مردم را به همراه داشت، با عصبانیت تمام اظهار داشت: «جمهوری اسلامی میدان را برای هنرمندانی مثل "مهران مدیری" باز گذاشته تا به اهداف خودش برسد. مهران مدیری با جمهوری اسلامی معامله کرده بود تا ما را به سخره بگیرد اما نتیجه اش را دید. کاری که او با من کرد، نتیجه اش در سریال "قهوه تلخ" مشخص شد و یک پروژه میلیاردی به مصبیت گرفتار شد.»

همایون که حرکاتش به صورت هنرمندانه ای توسط مهران مدیری در قالب طنز به تصویر کشیده شده است، افزود: «من در این شبکه تلاش می کنم هنرمندانی را که در خدمت جمهوری اسلامی هستند و به عضویت وزارت اطلاعات درآمده اند، که مهران مدیری در رأس آن هاست، شناسایی کنم. تمام سعی خودم را می کنم تا پرونده ای بر علیه او درست کنم. الان هم در حال جمع بندی و جمع آوری اسناد و مدارک و مستنداتی برای این پرونده هستم تا به بینندگان ارائه کنم.»
 




تاریخ: دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
شرکت های داروی سازی در کشور آمریکا در حال تولید انبوه نسل جدیدی از مسکن ها هستند که کارشناسان نسبت به مصرف آنها هشدار داده اند. قرص های جدید حاوی ماده هیدروکودون هستند که بنا به هشدار کارشناسان 10 برابر مسکن های معمولی دارای مواد مسکن و ضد درد بوده و می تواند شدیدا اعتیاد آور باشد.


 

، شرکت های داروی سازی در کشور آمریکا در حال تولید انبوه نسل جدیدی از مسکن ها هستند که کارشناسان نسبت به مصرف آنها هشدار داده اند.

قرص های جدید حاوی ماده هیدروکودون هستند که بنا به هشدار کارشناسان 10 برابر مسکن های معمولی دارای مواد مسکن و ضد درد بوده و می تواند شدیدا اعتیاد آور باشد. چندین شرکت داروسازی آمریکایی مثل شرکت " Zogenix " قصد دارند تا در سال 2012 میلادی این قرصها را با نام تجاری " Zohydro " به بازار عرضه کنند.

در این صورت این اولین بار است که مردم عادی می توانند این چنین ماده مسکن یا به بیان ساده تر مخدر خالص و نیرومندی را به شکل قانونی و از بازار تهیه کنند. کارشناسان معتقد هستند که این ماده مسکن جدید به خاطر دارا بودن دوز بالایی از مواد ضد درد می تواند به سرعت در افراد مصرف کننده ایجاد اعتیاد کند. ماده هیدروکودون ماده ای است که قبل از این نیز به عنوان ماده مخدر توسط افراد معتاد استفاده می شد.

 

مسمویت با این ماده از 19221 مورد در سال 2000 به 86258 مورد در سال 2009 افزایش یافته است. این ماده به تنهایی در ایالت فلوریدای آمریکا به مرگ 1083 نفر بین سالهای 2003 تا 2007منجر شده است.

این ماده مسکن از لحاظ ساختار شیمیایی به خانواده ماده مخدر تریاک شبیه است و اعتیاد به این ماده عوارضی شبیه به اعتیاد به تریاک را در شخص ایجاد می کند.

شما بعد از مصرف این ماده دچار حالت سرخوشی شده و احساس بسیار خوبی در دفعات اول مصرف برای مصرف کننده ایجاد می شود. اما به مرور زمان تفکرات مبهم ، استفراغ ،اسهال و کم خوابی به سراغ مصرف کننده می آید.

با توجه به این مسئله که مشتقاتی از این ماده مسکن در کشور ما نیز استفاده شده است و ممکن در سایه نا آگاهی و یا سود جویی بعضی از وارد کنندگان دارو این گونه مسکن های قوی و به نوعی خطرناک وارد کشور شوند لازم است تا نهادهای ذی ربط هرچه بیشتر نسبت کنترل اقدام دارویی وارداتی به کشور توجهات لازم را مبذول دارند./ ق پ




تاریخ: دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
اگر می خواهید ببینید که سازه های نطامی ابرقدرت شرق که زمانی با شنیدن نام آنها بسیار بر خود می لرزیدند اکنون به چه وضعی درآمده است این مطلب را تا به انتها دنبال کنید.


 

 کشور روسیه در حال حاضر بزرگترین میراث دار اتحاد جماهیر شوروی سابق یکی از دو ابرقدرت بی گفتگوی نیمه دوم قرن بیستم بود که به دلایل بسیاری که در این مکان نمی توان خیلی به آنها پرداخت در سال 1991 میلادی از هم پاشید. در این میان سازه های بسیار عظیم نظامی و امنیتی به جامانده از زمان شوروی سابق که زمانی هزینه های میلیاردی برای ساخت آنها شده بود و کسی زمانی حتی تصور از بین رفتن آنها را نداشت امروزه به بناهایی بی ارزش و متروک تبدیل شده و بیشتر به عنوان جاذبه توریستی به کار می رود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از این تاسیسات آشنا کنیم.

تاسیسات موشکی در لتونی
در کشور لتونی امروز که در زمان اتحاد شوروی سابق ، بخشی از این کشور بود تاسیسات بسیار پیچیده موشکی شامل انبارهای نگهداری موشک و همچنین سیلوهای زیرزمینی پرتاب موشکهای قاره پیما ساخته شده بود. این تاسیسات شامل 4 سیلوی پرتاب ، 1 مرکز فرماندهی و تاسیسات پشتیبانی بود. امروزه این تاسیسات به صورت متروکه در آمده و در عین حال بعضی از بخش های آن برای بازدید عموم استفاده می شود.

خطوط دفاع ساحلی جنوب شرقی
در منطقه در " Vladivostok " در سواحل جنوب شرقی روسیه تاسیسات دفاعی بسیار پیچیده ای تاسیس شده بود. هدف از ساخت این تاسیسات به منظور از دفاع در برابر هر گونه تهاجم از سمت ژاپن به خاک اتحاد شوروی ساخته شده بود و از چندین کیلومتر تاسیسات زیر زمینی و دژهای مستحکم روی زمین تشکیل شده بود. این تاسیسات نیز امروزه متروکه شده و بیشتر برای بازدید مردم عادی استفاده می شود.

پناهگاه زیردریایی در دریای سیاه
شهر کوچک " Balakava" در کناره دریای سیاه در طول جنگ سرد محلی برای نگهداری از زیردریایی های اتمی شوروی سابق بود. اقدامات امنیتی در این محل به قدری بالا بود که حتی اقوام ساکنین این شهر برای رفتن به آن به اجازه دولتی نیاز داشتند. امروزه دیگر زیردریایی در این تاسیسات وجود ندارد و این مکان به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است.

بمب افکن های رها شده
حتی امروزه و پس از دو دهه از فروپاشی شوروی سابق همچنان بخش زیادی از وسایل و ماشین آلات و حتی فرودگاه ها و هواپیماهای جنگنده در این کشور در گوشه ای رها شده اند. در تصویر بالا می توانید تعدادی از بمب افکن های نیروی هوایی شوروی را که در گوشه ای بدون هیچ توجهی رها شده اند ببینید.

آزمایشگاه میکروبی
در سواحل اطراف شهر سنت پترزبورگ روسیه در سال 1800 میلادی یک قلعه نظامی با محفظه لازم برای شلیک 100 توپ ساخته شد. پس از روی کار آمدن حکومت اتحاد شوروی و در دوران جنگ سرد این قلعه قدیمی به آزمایشگاهی خطرناک برای آزمایش بر روی عنوان بیماری ها و سلاح های میکروبی تبدیل شد. امروزه این مکان نیز تخلیه شده و به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است. توریستها هنوز هم با لباس های محافظتی به این قلعه وارد می شوند




تاریخ: دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 

پرتاب آب بینی یا دهان، صحبت کردن با دهان پر و یا خمیازه کشیدن بدون پوشاندن دهان در مکان های عمومی جز موارد خلاف قانون به حساب می آید. اگر در مسئولین روستا متوجه شوند که کودکان روستا به طور مرتب به پدربزرگ و مادربزرگهای خود سر نمی زنند با آنان برخورد خواهند کرد.


،رعایت ادب و اخلاق یکی از مهمترین اصول زندگی در هر جامعه متمدنی است. اما گاهی با قوانینی رو به رو می شویم که به نوعی عجیب و غیر قابل باور هستند. در روستای " La Toba " در شمال شرق مادرید پایتخت این کشور مجموعه ای از قوانین توسط کدخدای این روستا و شورای روستا تصویب شده است. این قوانین که در مجموع 65 عدد هستند بیشتر مربوط به موارد اخلاقی است.

پرتاب آب بینی یا دهان، صحبت کردن با دهان پر و یا خمیازه کشیدن بدون پوشاندن دهان در مکان های عمومی جز موارد خلاف قانون به حساب می آید. اگر در مسئولین روستا متوجه شوند که کودکان روستا به طور مرتب به پدربزرگ و مادربزرگهای خود سر نمی زنند با آنان برخورد خواهند کرد. مسئول این روستا در توضیح در مورد این قوانین می گوید: این قوانین، اصول اولیه اخلاقی هستند که کم کم در حال فراموشی هستند و ما قصد داریم تا این اصول اخلاقی را زنده کنیم.
البته این قوانین مورد استقبال تمامی روستاییان قرار نگرفته است و بسیاری از آنها خواستار استعفای این مسئول روستا شدند. آنها می گویند که احتمالا گام بعدی وی قرار دادن یک تراشه در مغز ما و کنترل کردن کلیه اهالی است



تاریخ: دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 1981
بازدید کل : 199645
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1